Dlaczego biznes powinien być społecznie odpowiedzialny?
Coraz więcej i więcej firm zaczyna rozumieć, że prowadzona przez nich działalność ma wpływ nie tylko na rynek w sensie ekonomii i finansów, ale równie mocno może wpływać na samo społeczeństwo. Wprowadzenie strategii CSR, czyli biznesu odpowiedzialnego społecznie nie jest proste, ale w dłuższej perspektywie pozwala na osiągnięcie ogromnych korzyści, zarówno w mniejszej jak i w większej skali.
Odpowiedzialność za społeczność lokalną
Pierwszym powodem, dla którego warto prowadzić odpowiedzialny społecznie biznes jest oczywiście fakt, że przy niewielkim nakładzie budżetu, samym zainteresowaniem i zaangażowaniem można zdziałać naprawdę wiele. Często też biznes społecznie odpowiedzialny to praktyki, które pozwalają zniwelować negatywny wpływ istniejącej fabryki czy przedsiębiorstwa na danym terenie, w określonej społeczności lokalnej. Każda firma powinna być świadoma tego, jak jej działalność wpływa na innych. Długofalowe, odpowiedzialne w tym zakresie działania niosą ze sobą same korzyści – przedsiębiorstwo jest lepiej postrzegane w lokalnej społeczności (i nie tylko), lepiej funkcjonuje w administracji publicznej, buduje swój pozytywny wizerunek, a także długofalowe więzi partnerskie. Jednocześnie, firma postrzegana jako rzetelna, jest automatycznie lepiej odbierana przez inwestorów. CSR niesie więc ze sobą wiele korzyści, o których można myśleć jak o inwestycji.
Chcesz wygrać bon o wartości 200 zł netto na zakup produktów marki Diversey lub SCA oferowanych przez firmę Higma Service Sp. z o. o.?
Pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa
Firma podejmująca działania CSR jest lepiej postrzegana także przez samych pracowników, tym bardziej, że to właśnie oni również mogą stanowić jedną z grup interesariuszy. Idąc dalej tym tropem, firma przyjazna pracownikom to taka, która ma możliwość pozyskiwania najlepszych specjalistów, to przedsiębiorstwo, które nie ma problemów z zatrudnieniem, bo ludzie po prostu chcą tam pracować. Sprawna polityka w tym obszarze pozwala przedsiębiorstwu przyciągać wybitnych specjalistów, którzy identyfikują się z firmą, a co za tym idzie, są zaangażowani i wydajni.
Dobre praktyki mające wpływ na nas wszystkich
Prowadzenie działań CSR przyczynia się do zrównoważonego rozwoju i dobrobytu społeczeństwa. Pozwala je kształtować i zdziałać wiele dobrego dla świata. Jeśli biznes ma środki i możliwości, aby przyczyniać się do rozwoju społeczeństwa – dlaczego nie wykorzystać takiej możliwości? Dla nas odpowiedź jest tylko jedna.