Bardzo często spotkamy się z pytaniami ze strony Klientów, które dotyczą certyfikatu EU Ecolabel.

Jak go otrzymać? Co trzeba zrobić? Gdzie się zgłosić?

EU Ecolabel to jeden z najbardziej znanych certyfikatów, świadczący o tym, że produkt, który go posiada spełnia wymagania unijne w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz aspektów związanych z ochroną środowiska.

Instytucją, która w Polsce prowadzi certyfikację na oznakowanie ekologiczne EU Ecolabel jest Polskie Centrum Badań i Certyfikacji w Warszawie.

Instytucja ta została wskazana Przez Komisję Europejską do prowadzenia certyfikacji zgodnie z rozporządzeniem (WE) 66/2010.

Jak wygląda proces uzyskania certyfikatu EU Ecolabel?

1. Założenie wniosku o certyfikację

2. Akceptacja kosztorysu i podpisanie umowy o certyfikację

3. Ocena dokumentacji produktu

4. Wystawienie certyfikatu

5. Nadanie indywidualnego numeru zezwolenia EU Ecolabel i rejestracja produktów bazie ECAT

6. Nadzór nad certyfikatem.

W wyniku pozytywnej decyzji, którą wydaje polskie Centrum Badań i Certyfikacji, etykietę certyfikatu można umieścić na produkcie wraz z numerem przyznanego certyfikatu.

Certyfikat gwarantuje, że produkty:

  • są przyjazne środowisku zgodnie z oficjalnym programem Unii Europejskiej.
  • zostały poddane badaniom i procedurą oceny zgodności potwierdzającym ich efektywność środowiskową
  • mogą być polecane przez organizacje konsumenckie i środowiskowe, uczestniczące w opracowaniu kryteriów jakościowych
  • mogą zwiększyć rozpoznawalność na terenie całej Europy
  • są traktowane priorytetowo przy zamówieniach publicznych przez organy administracji, które prowadzą i realizują politykę środowiskową
  • mogą być objęte działaniami marketingowymi prowadzonymi przez Komisję Europejską i krajowej jednostki każdego kraju.

Jakie mamy korzyści środowiskowe z posiadania certyfikatu EU Ecolabel?

  • zachęcenie do wdrażania innowacji w obszarze zrównoważonych produktów i usług
  • wykorzystywanie materiałów o mniejszym śladzie środowiskowym, bez utraty jakości produktu końcowego
  • tworzenie wspólnych ram wokół realizacji celów ESG
  • ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko poprzez zmniejszenie śladu ekologicznego

Jakie mamy korzyści biznesowe?

  • wzmocnienie wizerunku firmy jako pro środowiskowej, ekologicznej
  • możliwość udziału w zrównoważonych zamówieniach publicznych
  • wyróżnienie produktów i usług na rynku oraz na platformach zakupowych poprzez tzw. filtry środowiskowe
  • uzyskanie lepszej i głębszej wiedzy na temat wpływu produktów i usług, w tym stosowanych surowców i opakowań na środowisko.

Jakie korzyści mają konsumenci?

  • ułatwienie podejmowania decyzji o wyborze ekologicznych produktów i usług
  • zapobieganie greenwashingowi* poprzez podnoszenie świadomości ekologicznej.

Więcej informacji znajdą państwo na stronie www.pcbc.gov.pl

Do publikacji zostały wykorzystane materiały informacyjne Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji.

*greenwashing- zjawisko polegające na wywoływaniu u klientów poszukujących towarów wytworzonych zgodnie z zasadami ekologii i ochrony środowiska wrażenia, że produkt lub przedsiębiorstwo go wytwarzające są w zgodzie z naturą i ekologią.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Ekologiczni.com.pl | Projekt i wykonanie: Getso.pl

Facebook