25 maja br. Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki”, który prezentuje zestawienie najważniejszych działań polskich firm z zakresu CSR. W tym roku w raporcie wyróżnionych zostało aż 10 dobrych praktyk, zrealizowanych przez Pepco w obszarze ochrony środowiska, działań prospołecznych, a także akcji dla pracowników.

W kategorii Ład Organizacyjny działaniem Pepco docenionym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu było opracowanie i przyjęcie do realizacji nowej strategii zrównoważonego rozwoju, która obejmuje wszystkie obszary ESG (środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny). Cele na kolejne lata zostały wyznaczone m. in. w oparciu o analizę trendów i regulacji prawnych, działań otoczenia konkurencyjnego oraz oczekiwań klientów i pracowników w zakresie społecznej i środowiskowej odpowiedzialności firmy. A także o audyt aktualnych zasobów i realizowanych inicjatyw CSR-owych. Pozostałe dobre praktyki, przedstawione w raporcie, to wybrane działania podejmowane przez Pepco na rzecz ochrony środowiska, rozwoju lokalnych społeczności oraz wsparcia pracowników.

Wyróżnienie aż 10 naszych dobrych praktyk z zakresu CSR przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu to dla nas duży powód do radości. Jednocześnie motywacja do podejmowania dalszych działań społecznych oraz środowiskowych. Współczesny świat stawia przed ludźmi coraz to nowsze wyzwania i tylko działając razem oraz wspierając się wzajemnie możemy im sprostać. Chcemy tworzyć lepszą przyszłość, ograniczając wpływ naszej działalności na środowisko, pomagając naszym partnerom biznesowym oraz klientom dokonywać bardziej świadomych wyborów każdego dnia, a także wspierając rozwój i edukację dzieci i młodzieży – mówi Katarzyna Wilczewska, managerka ds. komunikacji korporacyjnej Pepco.

W trosce o środowisko

W obszarze środowiskowym Forum Odpowiedzialnego Biznesu doceniło Pepco za oszczędność energii oraz politykę opakowaniową. W 2021 roku, dzięki wymianie oświetlenia, firma ograniczyła zużycie energii o 54 proc., co pozwoliło na redukcję emisji CO2 do atmosfery aż o 8 tys. ton w skali roku. Obecnie już 94 proc. sklepów Pepco w całej Europie posiada energooszczędne LEDy. W planach jest montaż paneli fotowoltaicznych w centrach dystrybucyjnych. W ramach nowej polityki opakowaniowej, firma podjęła natomiast działania na rzecz ograniczenia liczby opakowań w łańcuchu dostaw oraz zwiększenia udziału opakowań pochodzących z lub nadających się do recyklingu.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki” dostępny jest pod adresem: https://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2022/05/Raport2021.pdf

Wszelkie prawa zastrzeżone © Ekologiczni.com.pl | Projekt i wykonanie: Getso.pl

Facebook