audyt środowiska dla przedsiębiorstwEkologia jest ostatnio coraz częściej i chętniej poruszanym tematem przez przedsiębiorców. Bycie ekologicznym ma bezpośredni wpływ na ekonomię firmy, a także sposób postrzegania marki przez jej klientów. Wykonanie audytu środowiskowego pozwoli Ci sprawdzić, czy Twoja firma jest ekologiczna i co może zmienić, aby się taka stała.

Audyt środowiskowy dla przedsiębiorców – dlaczego jest taki ważny?

Przed wykonywaniem wielu działań, których podejmuje się przedsiębiorca, musi on uzyskać odpowiednie zgody z urzędu ochrony środowiska. Jego pracownicy mogą dzięki temu zweryfikować, czy działanie przedsiębiorcy nie ma negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Podejmując się budowy nowego obiektu firmowego należy przekazać informacje do urzędu ochrony środowiska, które wskażą jakie odpady będą powstawać na placu budowy w wyniku dokonywanych na nim prac.

Kto powinien wykonać audyt środowiska?

Audyt środowiskowy musi wykonać każdy przedsiębiorca, którego firma ma wpływ na gospodarkę wodno-ściekową lub za nią odpowiada, a także w szeregu innych sytuacji, np.:

  • gdy firma zajmuje się przetwarzaniem substancji toksycznych;
  • gdy firma wprowadza swoimi działaniami do środowiska odpady i opakowania;
  • gdy firma sprowadza różnego rodzaju urządzenia elektroniczne (lub je produkuje);
  • gdy firma odpowiada za emisję różnego typu gazów do atmosfery;
  • gdy firma ma magazyny z substancjami chemicznymi lub ropą naftową;
  • gdy firma zajmuje się produkcją substancji toksycznych (np. bakteriobójczych);
  • gdy firma wytwarza sprzęt mechaniczny (np. silniki);
  • gdy firma pracuje w dużym hałasie.

Jak wygląda audyt środowiskowy?

Decydują się na audyt musimy przygotować się na wizytę kilku specjalistów, którzy ocenią, jak nasz zakład wpływa na środowisko naturalne.

W pierwszym etapie takiego audytu sprawdzana jest cała dokumentacja firmowa, która może mieć wpływ na jego ekologię. Weryfikuje się również pobór surowców. W niektórych przedsiębiorstwach mogą być również pobrane próbki. Na kolejnym etapie następuje podsumowanie zebranych informacji i wskazanie co firma robi nieprawidłowo, a co jest jak najbardziej poprawne. Potem pozostaje już tylko wdrożenie zmian zaproponowanych w raporcie.

Decyzja o wykonaniu audytu środowiskowego uchroni przedsiębiorcę przed dodatkowymi kosztami (np. w postaci kar za nadmierną emisję gazów). Tego rodzaju działania mają również pozytywny wpływ na wizerunek firmy. Warto zainwestować w ekologiczne i profesjonalne środki czystości do firm.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Ekologiczni.com.pl | Projekt i wykonanie: Getso.pl

Facebook

FreshMail.pl