CSR

Czy podczas robienia zakupów zwracamy uwagę na to, czy dana firma jest odpowiedzialna społecznie? Okazuje się, że większość Polaków nawet nie wie jak właściwie rozwinąć skrót CSR. A wiąże się on przecież z uczciwością przedsiębiorstw, szukaniem innowacyjnych rozwiązań i podejmowaniem najróżniejszych projektów, ochroną środowiska czy wspieraniem społeczności lokalnych. Czym zatem jest odpowiedzialny biznes CSR?

Odpowiedzialny biznes CSR – cóż to takiego?

CSR jest angielskim skrótem od Corporate Social Responsibility, co oznacza społeczną odpowiedzialność biznesu. Chodzi tutaj o zarządzanie przedsiębiorstwem w sposób świadomy i zrównoważony. Priorytetem nie jest wyłącznie uzyskanie jak największych zysków finansowych, ale zwraca się uwagę także na potrzeby oraz wymagania społeczne i ekologiczne. Według idei CSR, firma powinna dążyć nie tylko do zysku, ale też do zdobycia zaufania otoczenia oraz polepszenia relacji z pracownikami, partnerami biznesowymi, klientami, dostawcami i kontrahentami. Działania prowadzone przez odpowiedzialny biznes CRS są więc prospołeczne i proekologiczne. CSR to idea na miarę XXI wieku. Jej realizowanie jest kluczowe dla każdej innowacyjnej, współczesnej gospodarki.

Czym wyróżnia się firma odpowiedzialna społecznie?

Przedsiębiorstwa dobrze obeznane z pojęciem odpowiedzialności społecznej są otwarte i wchodzą w dialog z interesariuszami. Oczywiście kwestia osiągania zysków jest również istotna, jednakże największy nacisk kładziony jest na utrzymanie dobrych relacji firmy z klientami, pracownikami, społecznościami lokalnymi i akcjonariuszami. Firmy odpowiedzialne społecznie dobrze wiedzą, że nie powstały wyłącznie dla siebie i własnego zysku. Konieczne jest stanie się wiarygodnym i godnym zaufania partnerem biznesowym, aby odnieść sukces. Wpływa na to bowiem w dużej mierze zarówno otoczenie, jak i środowisko. Właśnie pozytywny wpływ na całą społeczność jest największym wyróżnikiem idei CSR. Dzięki jej wdrożeniu, stajemy się podmiotem twórczo kształtującym otoczenie, patronem i mecenasem na lokalnym rynku. Korzyści w takim układzie odnoszą wszyscy.

Po co sięga się po społeczną odpowiedzialność biznesu?

Odpowiedzialna społecznie firma wykorzystuje ową koncepcję również w celach reklamowych, gdyż jest to sposób na budowanie pozytywnego wizerunku i zyskanie uznania. Różnica polega jednak na tym, że działania CRS nie są jednorazowym przedsięwzięciem, ale są długotrwałe i świadome. Sięgają po nie zarówno małe, jak i średnie przedsiębiorstwa, co wpływa pozytywnie na rozwój lokalny otoczenia i społeczeństwa. Wdrożenie skutecznej strategii CRS nie służy promocji (ta kwestia jest drugorzędna), ale nie sposób nie wspomnieć o korzyściach PR-owych, które się się z nią wiążą.

 

CSR to długofalowe działania, które dosłownie zmieniają na lepsze świat, w którym żyjemy, dlatego warto promować tę ideę wśród przedsiębiorców i przyczyniać się do jej lepszego zrozumienia w społeczeństwie.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Ekologiczni.com.pl | Projekt i wykonanie: Getso.pl

Facebook

FreshMail.pl